Mladý ječmen – přírodní zdroj enzymů, chlorofylu, bílkovin a dalších cenných látek

Mladý ječmen patří asi k základním z řady zelených potravin alias super potravin. Z prášku mladého ječmene si můžete smícháním s vodou vytvořit velmi rychle zdraví prospěšný enzymaticky bohatý nápoj, plný zásadotvorných a biologicky aktivních přírodních látek.

 

Mladý ječmen se často řadí mezi tzv. potravinové doplňky či doplňky stravy, ale je to racionální, celostní potravina, nadřazená potravinovým doplňkům. Mladý ječmen obsahuje kromě vitamínů, minerálů, stopových prvků, též velké množství přírodních antioxidantů, aminokyselin, nukleových kyselin, nenasycených mastných kyselin, enzymů, bílkovin a sacharidů a několik unikátních látek. Působí zásadotvorně a upravuje tak pH našeho vnitřního prostředí, které bývá u většiny lidí překyselené, což je příčina mnoha onemocnění. Ječmen zpomaluje buněčné stárnutí, zlepšuje krevní obraz, působí probioticky, je prospěšný při anémii (chudokrevnosti), zácpě, pohybových potížích, dýchacích potížích, kožních problémech. Pomáhá normalizovat hladinu krevního cukru v krvi a hladinu cholesterolu, potlačuje růst rakovinných buněk, pomáhá při nadváze, kardiovaskulárních potížích, poruchách spánku, špatné koncentraci a dalších potížích.

 

Tráva z ječmene a pšenice byla populární již ve 20. letech 20. století, jako „multivitamínový doplněk“ v USA. Postupem času bylo učiněno mnoho výzkumů na různých místech světa, dokládajících prospěšnost těchto travin pro lidský organismus. Za větší rozšíření můžeme poděkovat pomyslnému „otci“ zelené ječmenné šťávy, kterým je japonský lékař, vědec a farmaceut dr. Yoshihide Hagiwara. Jak se už tak stává, na počátku příběhu, jež skončil „zelenou ječmennou šťávou“, stála osobní zdravotní krize dr. Hagiwary. Jako majitel jedné z největších farmaceutických firem v Japonsku spal velmi málo, mnoho pracoval, živil se převážně hamburgery a různými limonádami. K tomu dělal pokusy s organickou rtutí, nevědouc, jak moc je toxická. Výsledek se brzy dostavil. Ve věku 38 let byl téměř bez zubů, šedivý a na pokraji psychického a fyzického kolapsu, neschopen dál vést svou firmu. Takovéto okamžiky bývají často zlomovými životními momenty u mnoha lidí. Nejinak tomu bylo i u dr. Hagiwary. Začal zkoumat různé byliny a racionální výživu. Otestoval přes 200 zelených rostlin, lisoval je a zkoumal šťávy z nich. Skončil u obilovin, z nichž se ukázaly být nejlepší právě mladé listy ječmene, a to pro svou komplexnost a vyváženost látek, léčebné účinky i přijatelnou chuť. Díky vyvinutí šetrných technologií na zpracování se dostává tato šťáva mezi obrovské množství lidí. Dr. Hagiwara obdržel za vývoj zeleného nápoje vyznamenání za farmaceutické zásluhy a roku 1995 byl brazilskou vládou oceněn za přínos zdraví lidstvu celého světa.

 

Na trhu jsou poslední dobou k dostání různé druhy prášku z mladého ječmene. Některé prášky jsou získávány vysušením za studena lisované šťávy z mladé ječmenné trávy, některé přášky jsou vyrobeny sušením celé ječmenné trávy.

 

Po porovnávání různých druhů, které jsou na českém trhu k dostání, užívám obvykle zelené potraviny od VitalVibe a produkty od Green Ways   International. Mezi nejoblíbenější patří mladý ječmen a chlorella. Užívají-li se zelené potraviny společně, nemusí se konzumovat tak velké dávky každého z nich, neb účinek zelených potravin se při současném užívání násobí. Obě zelené potraviny mají ve svém složení mnoho společného (zejména vitamíny, minerály, stopové prvky, chlorofyl, aminokyseliny a nukleové kyseliny). Řasa Chlorella obsahuje, na rozdíl od Mladého ječmene, například vlákninu, přírodní antibiotikum, CGF (růstový faktor, který čtyřnásobně urychluje růst normální střevní flóry). Mladý ječmen má ve svém složení oproti řase navíc mohutné antioxidanty (GIV a SOD) a vysoké množství enzymů.

 

Základní přehled složení mladého ječmene:

  • Bílkoviny
  • Chlorofyl
  • Sacharidy
  • Tuky
  • Vláknina
  • Aminokyseliny
  • Vitamíny B1, B2, B3, B5, B6
  • Vitamín C
  • Vitamín E
  • Vitamín K
  • Vitamín A
  • Beta karoten
  • Kyselina listová
  • Vápník
  • Hořčík
  • Železo
  • Fosfor
  • Zinek
  • Draslík
  • Mangan
  • Měď
  • Chrom
  • Křemík
  • Sodík
  • Bór
  • Stříbro

 

Doporučené dávkování:

Dospělí - čajová lžička prášku 1x až 3x denně, děti od 3 let 1/2 až 1 čajová lžička. Prášek se rozmíchá nebo protřepe v čisté neperlivé studené/vlažné vodě. Ječmen pijeme optimálně nalačno, tedy cca 20-30 minut před jídlem nebo 2 hodiny po jídle, vždy však s nejméně hodinovým odstupem od klasických léků. Jde v podstatě o „koncentrovanou“ zeleninu, proto obecně platí, že dávkování závisí na životním stylu uživatele. Předávkování nápojem z ječmene (podobně jako předávkování zeleninou) nehrozí a poddávkování je zbytečné. Pokud ječmen konzumujete poprvé nebo po dlouhé pauze, začněte s malými dávkami a pomalu navyšujte na doporučenou dávku. Dejte tělu čas si zvyknout na něco nového, opravdu čistě přírodního, a postupně dávky zvyšujte.

 

Upozornění:

Mladý ječmen není lékem ani náhražkou za léky. Ječmen nenahrazuje pestrou stravu, avšak skvěle ji doplňuje a dodává našemu tělu velké množství přirozených a biologicky aktivních živin. Pokud byste snad měli nějaké potíže po uživání ječmene, obraťte se na svého lékaře.

 

Doporučení ke skladování:

Aby byla enzymatická aktivita zachována, udržujte balení produktu v suchu, chladnu a temnu a při přípravě nápoje používejte vodu studenou nebo maximálně vlažnou. Prášek z balení nenabírejte nikdy vlhkou lžičkou.



Mladý ječmen a další zelené produkty můžete nakoupit zde »

 


 

 

 
 

Reklama:

© 2012-2017 Syrová-strava.cz - všechna práva vyhrazena.